Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Malin - 7 augusti 2018 16:12

Det finns verkligen olika sätt att hålla sig torr i värmen. Det är inte lätt när det är så varmt. Undrar egentligen hur mycket man svettas per dag...


A/C är så klart ett måste. Jag hörde att nästan alla anläggningar och fläktar nu är slut i sverige.


Duscha ofta, men inte för kallt. Duschar man kallt så skriker tydligen kroppen efter värme och det blir bara värre när man kommer ut ur den kalla duschen. Detsamma har jag hört ska hända om man dricker för kallt. När jag bodde i London så kommer jag ihåg att alla som jobbade utomhus på sommaren när det var som varmast helst av allt ville dricka varmt te.


Svettas man väldigt mycket så finns det även speciella kläder man kan tänka på att klä på sig. Bambu är ett riktigt härligt material på sommaren, det känns nästan som om det kyler lite mot kroppen. Modal Micro Fiber är ett annat material. Jag har nyligen testat en T-shirt från Drywear som är superhärlig på sommaren. Denna funkar även att ha under en vanlig blus eller skjorta om man lider av armsvett, oavsett vilken tid på året det är. Superbra!


Ligga vid stranden är kanske det val som flest väljer. Och det som är skönast.


Själv har jag spenderat 3 veckor på att måla om huset. Inte att rekommendera i värmen.   



Av Malin - 7 augusti 2018 16:10

Reggad på <a href=Commo.se" border="0" />

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards